Cu o vreme imprevizibilă și curbe foarte rapide, Spa e un circuit preferat de piloți. Și pentru spectatori este însă o delectare. Toți vorbesc despre vârful „Eau Rouge“, deși pentru piloți e ușor de parcurs pe uscat. „Experimentezi senzații extreme. Mai întâi simți că ți se izbește corpul la baza pantei, apoi parcă te îndrepți spre cer când urci, înainte să-ți simți practic stomacul gol când traversezi vârful”, povestește pilotul Force India, Adrian Sutil. Dar întregul traseu este presărat cu viraje solicitante și, în plus, este un circuit lung.
„Acum, că Suzuka nu mai e în calendar, acesta a rămas unul dintre ultimele circuite de școală veche“, explică Sutil. Singura parte criticată este noua șicană „Bus Stop”, la sfârșitul turului, unde „bordurile“ vibratoare sunt atât de mari, încât nici cu o mașină normală nu prea poți să treci peste ele. Totul devine mult mai palpitant pe ploaie, un fenomen care nu poate fi niciodată exclus în acea regiune a Belgiei, unde vremea se schimbă foarte rapid. Ba mai mult, uneori e udă o secțiune și uscată alta. „E un privilegiu să conduci un monopost de Formula 1 la Spa, iar mie îmi plac și cartofii prăjiți cu maioneză, care se adaugă plăcerii”, încheie Sutil.
Bursa transferurilor Mai bine de jumătate din grila pentru sezonul viitor nu e confirmată încă. În schimb, Ferrari a precizat recent că va concura și în 2009 cu Raikkonen și Massa. Luca di Montezemolo a înlăturat în cotidianul Gazzetta dello Sport zvonurile tot mai insistente că Fernando Alonso va schimba din nou echipa, urmând să ajungă la Ferrari. Acum, dacă Alonso într-adevăr se desparte de Renault, ar putea ajunge la Honda, care nu a confirmat nici un pilot încă, sau la BMW, unde planează un semn de întrebare în dreptul lui Heidfeld. Restul echipelor sunt sub pretențiile fostului campion mondial. Ferrari, McLaren și Red Bull au definitivată echipa pentru anul viitor, BMW, Williams și Force India au câte un loc încă liber, în timp ce Toyota, Renault, Honda și Torro Roso nu sunt sigure de nimic. "Sper să fiu în fața lui Kimi, deși el e foarte rapid la Spa și a câștigat aici ultimele trei mari premii" – Felipe Massa, pilot Ferrari Bursa transferurilor
84 de ani au trecut de la primul Mare Premiu de Formula 1 ținut pe circuitul de la Spa 19 milioane de euro a costat renovarea circuitului în 2007
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER